Cele i efekty zajęć:

  • poprawa siły, wytrzymałości i elastyczności
  • wzmacnianie mięśni odpowiadających za prawidłową postawę ciała
  • optymalizacja zakresów ruchu w stawach
  • złagodzenie dolegliwości bólowych ze strony układu ruchu
  • kształtowanie świadomości ciała

Pilates oparty jest na 5 podstawowych zasadach:

  1. Koncentracja
  2. Koordynacja
  3. Stabilizacja
  4. Kontrola
  5. Oddech

Intensywność
Umiejętności

Pilates

Zestaw ćwiczeń fizycznych łączący kontrolę oddechu z koncentracja umysłu ukierunkowany na wzmocnienie, wydłużenie i uelastycznienie mięśni oraz kręgosłupa. Trening przeznaczony dla Każdego, który pozwala uzyskać świetne samopoczucie, zdrowe sprawne ciało czego efektem ubocznym jest świetna sylwetka.

Cały order (tzw. Zestaw ćwiczeń) w lekcji Pilates to nieco ponad 30 ćwiczeń. Opanowanie całość zajmuje nawet kilka lat. Stąd podział zajęć na grupy:

Pilates I – tzw. grupa dla początkujący (rozpoczynających przygodę z Pilates) zajęcia opierają się na podstawowym zestawie 10 do 15 ćwiczeń (tzw.: fundamentach) poznaniu podstawowych ćwiczeń, prawidłowego
oddychania i ustawienia/ułożenia ciała.

Pilates II – grupa zaawansowana dla osób ćwiczących Pilates I regularnie co najmniej rok – w lekcji wykorzystywane są już pełne wersje ćwiczeń z orderu Pilates I oraz wprowadzane są bardziej złożone i zaawansowane ćwiczenia.

Pilates to metoda, której celem jest przede wszystkim uelastycznienie i rozciągnięcie wszystkich partii mięśniowych, czego „efektem ubocznym” jest świetne samopoczucie oraz piękne, zdrowe ciało i umysł.

Przygotowanie

Ćwiczymy na boso lub w skarpetkach.
  • Grupa docelowa

    Kobiety i mężczyźni 18+ i 50+

  • Czas trwania

    50 minut

  • Do zabrania

    Ręcznik, butelka wody